Utendørs Trening


Utendørs- og multifunksjonell trening for alle

Trening og frisk luft er naturlige partnere og en universell formel for å føle seg bra. Du kan forbedre treningen i treningsstudioet hvis du er dedikert, men noen ganger vil du føle deg innelukket og uopplagt ti å trene. Utendørs treningsutstyr lar deg trene i frisk luft mens du tar i naturen rundt deg. Nøkkelen til å forbedre treningen er å holde treningsøktene spennende. Utendørs treningsutstyr er en fin måte å endre treningsrutinen din, og dermed forbedre din kondisjon og styrke på mer dynamiske måter.

Du kan kombinere forskjellige KOMPAN-produkter når du bygger ditt utendørs treningsområde, eller velge løsninger basert på våre ekspertanbefalinger. Dette betyr at du kan lage et stort utendørs treningsområe, og fortsatt holde deg innenfor budsjettet. Å trene utendørs med KOMPAN-produkter betyr at det er mer sanndynlig at du holder motivasjonen oppe når du utfører dynamiske og morsomme øvelser.

Treningsutstyr for alle

Utendørs treningsområder handler om å etablere et sunn og aktivt samfunn, akkurat som en lekeplass er for barn. KOMPANs utvalg av utendørs treningsutstyr er et resultat av konjunktiv forskning mellom et team av interne treningseksperter og Universitetet i Sør-Danmark. De har tatt sine observasjoner, studier og anbefalinger til ingeniører som har utviklet den første serien av utendørs treningsutstyr som samsvar med samme kvalitet som finnes indendørs. Alle produktene støttes av KOMPAN Sport og Fitness-appen som hjelper deg med å veilede og måle din prestasjon.


Fra å være fysisk og mentalt skarpere, er det mange grunner til å trene ute i det fri. Frisk luft øker oksygenstrømmen og forbedrer blodtrykk og hjertefrekvens, det gjør også fordøyelsessystemet mer effektivt og hjelper til med vekttap. Å være ute gjør deg mer aktiv og oppmerksom selv når du kommer inn igjen. Spør skolelærere hvor mye lettere det er å gjennomføre en klasse etter en pause utendørs?. Mer oksygen resulterer i økt hjerneytelse, forbedrer konsentrasjonsevnen og gir mer energi. I tillegg vil det å være ute på en god dag også hjelpe deg med å produsere D-vitamin fra solen. Mengden vitamin D du trenger er avhengig av mange faktorer, tid på dagen, geografisk beliggenhet, hudfarge, alder og til og med om du bruker solbeskyttelse eller ikke. Den anbefalte mengden er mellom 10-30 minutter ubeskyttet middagsol flere ganger i uken.

Oksygen hjelper de hvite blodlegemer med å bekjempe bakterier, og til å rense lungene ved å utvide dem. I forhold til glede og lykke, så blir endorfinnivåene økt når vi er ute i det fri. En amerikansk studie indikerte at stressnivået ble redusert med 71% ved enkelt å gå i naturen, mens det økte tilsvarende når volk gikk samme avstand innendørs. Kort sagt: Kom ut og bli glad!


Trenger du veiledning?

Vi har nesten 50 års erfaring og vil hjelpe deg gjennom hele prosessen.

 

1 Left section
2 Right section