Lekeplassutstyr for skolegården og utendørs klasserom

Fysisk aktivitet på skolens lekeplass - nøkkelen til god helse, bedre læring og oppmøte på skolene.

I følge Verdens Helseorganisasjon (WHO) trenger barn minst 60 minutter med moderat til kraftig fysisk aktivitet per dag. Men altfor mange barn er ikke i nærheten av dette.

Skolen er obligatorisk for alle barn og det stedet vi vet alle barn kommer til. Dette betyr at skolen er vårt mulighetsvindue for å sikre at alle barn har tilgang til å være fysisk aktive, og dermed være glade og sunne.

Denne skolen i Skottland lagde en lekeplass i skolegården for å fremme fysisk aktivitet hos skolebarn. Lær hva de oppnådde i videoen.

KOMPAN Play Institute gir deg 10 tips for å designe aktive lekeplasser

Se videoen for å få lederen av KOMPAN Play Institute, Jeanette Fich Jespersen, sine 10 tips for valg av lekeplassutstyr som fremmer fysisk aktivitet hos skolebarn. 

 

 

Hvorfor skolebarn elsker lekeplasser fra KOMPAN

Godt utformede lekeområder er som utendørs klasserom som hjelper barns sosiale og fysiske utvikling. Det er derfor viktigt for lekeplassutstyr å inspirerer barns forestillinger gjennom innovative og spennende design.

Vi tilbyr dette gjennom et bredt spekter av produkter, inkludert klatrestativer, sportsutstyr og utendørs lekeapparater. Sikkerheten for barna er garantert sammen med den store lekeverdien - og alle er inkludert uanset alder og evner.

En lekeplass fra KOMPAN er en sunn investering i læring og barnehelse, og vil hjelpe skolen din med å:

 

  • Øke elevoppmøtet 
  • Få et attraktivt skolemiljø
  • Øke elevtallet
  • Øke de akademiske prestasjonene
  • Forbedre elevenes oppmerksomhet

Barneskole

School-segment-horisontal1.jpg

Vi har jobbet med barneskoler for å øke oppmøte, oppmerksomhet og ferdighetene ved å innstallere unike og spennende lekeapparater. Vår grunnleggende lekeplassløsninger tilbyr utfordrende og kreativ læring gjennom lek for å øke læringen i undervisningen.

Ungdomsskole

School-segment-horisontal2.jpg

Hos KOMPAN har vi bevist at de riktige utendørsmulighetene, designet på den riktige måten, fremdeles er den beste måten å gi ungdomsskoleelever en plass å henge og være aktive, mens de er sosiale. Vi kan tilby unike leke- og sportsløsninger spesielt rettet mot denne aldersgruppen. 

Videregående skole & Universiteter

School-segment-horisontal3.jpg

Enten du ønsker et flott multi-sport område, trendy parkour- og street workout utstyr, eller utendørs treningsapparater av god kvalitet vil vårt produktsortiment for videregående skoler, høyskoler og universiteter helt sikkert hjelpe deg med å skape et populært og funksjonelt område for at være aktiv og for læring. 

50 års erfaring med å lage lekeapparater for skoler

Etter å ha hjulpet tusenvis av skoler med å få mest mulig ut av uterommet forstår vi at hvert område har unike krav. Derfor tilbyr vi skreddersydde utendørs lekeapparater for skoler som oppfyller dine behov med respekt for budsjettet.

Vårt mangfoldige team av lekekonsulenter, landskapsdesignere og andre eksperter jobber sammen for å følge en spesialutviklet KOMPAN planleggingsprosess som gir deg en skreddersydd plan med de beste ekspertrådene.

Vårt designprinsipp tar hensyn til hvordan skolens lekeplassutstyr vil støtte elevene dine, læreplanen, plassen,omgivelsene og aktivitetene.

Det ferdige resultatet er en helt konkret, spesialdesignet lekeplassløsning som gir størst mulig verdi for skolen, uterommet og elevene.

Utendørs klasserom

Utendørs klasserom bidrar til å skape mer plass for undervisning og mer sosial avtand mellom elevene dine. 

Lær mer i vår 13 tips for hvordan man best lager et utendørs klasserom  

    1. Det utendørs klasserom bør ha et samlingssted for elevene til å lytte til læreren (sitteplasser med tavler), samt aktive læringsstasjoner for elevene til å gjøre praktiske aktiviteter (borde). Disse rommene kan utformes som "rom" innenfor det samlet uterommet, og skal alltid være innenfor lærerens synsvinkel.

    2. Det utendørs klasserom skal ikke se ut som et vanlig, innendørs klasserom - i stedet for firkantet eller rektangulære mavstander, tenk sirkler og ovale avstander.

    3. Det utendørs klasserom bør være utformet for tilgang og inkludering av personer som bruker hjelpemidler - sørg for at sitteplasser og borde har ganger som er brede nok til elever som bruker rullestoler eller rullator

    4. Det utendørs klasserom bør ikke være langt fra toiletter/håndvaske og førstehjelp.

    5. Der bør være tydelige grenser for ditt utendørs klasserom, og et bestemt møtepunkt for hele gruppen i nødstilfeller

    6. Lærere og veiledere bør ha tydelige synslinjer for å ha tilsyn med gruppene sine til enhver tid

    7. Det utendørs klasserom skal ha strøm, Wifi og innenfor rekkeviden for en telefon

    8. Det utendørs klasserom bør maksimere mulighetene for å la elevene engasjere seg i naturlige elementer og lære av naturen (trær, planter, vann, hager

    9. Der de studerende jobber med nettbrett og computer må et være beskyttelse mot gjenskinn

    10. Tenk på temperaturen for elevene og lærere - dette vil variere med klima og årstid, men kan bety behov for skygge eller behov for oppvarmning/tepper

    11. Det utendørs klasserom må ha adgang til å oppbevare gjenstander tørt

    12. Det utendørs klasserom må ha adgang til å kunne fremvise arbeidet sitt

    13. Det utendørs klasserom må ha plass til eller tilgang til ly for regn og snø

Kontakt oss nå for å få råd om hvordan du lager et utendørs klasserom på ditt spesifikke område